Thursday, August 5, 2010

Hanya jika

okay,nampaknya hari2 saya mengupdate blog nampaknya..haha..kerana masa saya sedikit lapang di akhir semester ini..so,dari menyalah gunakan waktu lapang dengan perkara2 tidak berfaedah, baik saya mengarang cerita di sini untuk rujukan di masa depan...hurm..

kadang2 terfikir..sesetengah orang sukar untuk menolak sesuatu permintaan hanya untuk menjaga hati pihak yang satu lagi..ok,saya faham sampai bila kita nak menjaga hati orang lain sedangkan hati kita sendiri tidak berpuas hati kan..tapi, ada tapi di situ..jika jawapan ya itu tidak mengganggu gugat kehidupan kita,perasaan kita, malah menceriakan pihak yang lagi satu, apa salahnya kan.saya rasa ianya adalah keputusan terbaik untuk situasi tersebut..pernah sekali terpegun apabila seorang rakan yang apabila rakannya meminta tolong, dan dengan muka yang berat hati pada pandangan saya, mengatakan 'okay'..pada saya,wah kalau saya di tempatnya, mungkin saya memberi seribu satu alasan..:p biasa lah..i'm not perfect..tapi kan bagus kalau semua orang seperti 'dia'..yang sukar mengatakan tidak..tetapi tidak pada perkara2 yang tidak berfaedah dan berdosa...i adore u :)

okay,setakat itu sahaja untuk kali ini..sekian

0 comments: