Sunday, January 3, 2010

New Year

happy New Year 2010..walaupun agak dah terlewat sikit,tp xpe kan..wish aje la..bila ckp psl new year, mesti akan ada org yg tnya,apa azam tahun baru? erm..bkn ke setiap hari kita mesti ada azam yg baru..jadikan hari ini lebih baik dari smlm, hari esok lebih baik dari hari ni..

dah lama aku x update blog ni..dah berhabuk, bersawang dah..biasa lah, pulang bercuti di Malaysia, internet terhad sikit..mls nk menyusahkn diri..lgpn xde mood lah nk on9 lama2..wat keje lain lg best..

on the 1st Jan 2010, aku dan Ayu sambut new year dlm flight..tepat 1203 am, flight selamat mendarat kat Wellington airport..Alhamdulillah, selamat..sejak 2 menjak ni, byk terfikir psl mati..yela kan, time kat Malaysia, dlm paper hari2 ada cite psl accident itu la, bunuh la..hilang suami, hilang tunang, parents, anak, adik, dan sebagainya..huhu. al Fatihah utk semua mangsa yg beragama Islam..ajal jodoh pertemuan di tgn Tuhan..sbb tu, time nk berpisah ngn sesape pn, esp yg tersyg la kn, air mata ni nk aje kuar..ada yg dpt tahan, ada yg x dpt..biasa lah tu kn..takut plak..i'm afraid of losing somebody..mayb sbb tu kot..

bila sampai je di bumi Palmy yg katanya berawan dan nyaman ni, perasaan bercampur baur plak..dgn homeless nye, jobless nye..fuh..sib baik ada membe2 yg nk tumpangkan..tapi sampai bila?bila nk dpt keje ni?bila nk settle psl accomodation ni? 2010 for me, tahun yg agak mencabar..mungkin byk dugaan..mungkin..since this is my final year as an Engineering student, aku kena pulak decide apa final year project yg aku nk buat..nk kena decide apa elective yg sesuai or meringankn bebanku di final year ni..nak buat decision adalah perkara yg paling aku lemah..selalunya aku akan ikut je apa yg dah ditentukan utk aku..bab2 nk memilih ni yg ssh..sbb aku ni akn byk fikir..so,it will take time..dan bila dah wat sesuatu decision tu, kadang2 akan xpuas ati pulak lpas tu..haih..cmne ntah nk jd org yg x complicated nih..huhu.yg aku harapkan hanyalah petunjuk dari Allah...semoga 2010 akan menjadi tahun yg terbaik utk kita semua..amin..

2 comments:

nUr said...

final year, all the best, zue:)

zuema said...

thanks kak nad ;)