Monday, April 19, 2010

what we call life

sejak dua menjak ni,saya selalu terfikirkan tentang masa depan..saya selalu bayangkan diri saya berada di tanah air tercinta sekarang..dah xsabar nak habiskan degree di sini mungkin..ahh,sikit je lagi ni (akan keluar nasihat2 sebegitu bila saya berkata demikian)..semoga semuanya berjalan lancar..saya dah xsabar nak lihat apa episod hidup saya selepas ini..mungkin itu..mungkin ini..hanya Dia saja yang tahu rencana kehidupan ini..kita hanya mampu merancang..

sejak dua menjak ni jugak,banyak dapat berita2 yang mengejutkan dan menyedihkan..orang itu pergi,orang itu sakit..adat kehidupan, bertemu dan berpisah suatu kepastian..pada yang terlibat,banyak kan lah bersabar dan berdoa..berita2 yg saya terima sedikit sebanyak terkesan pada saya..sy selalu memikirkan perkara2 negative..oh pls syaitan...jgn ganggu sy lah utk fikir yg bukan2..smoga semuanya slmt..sy mungkin xkuat utk menerima berita2 yg mengejutkan spt itu..huhu..

oh ada lagi satu berita yang baru saya terima, ada kehadiran ahli baru dalam keluarga saya..kakak saya baru menimang puterinya yang ke tiga..tahniah dan alhamdulillah semuanya selamat..semua perempuan nampaknya setakat ini..itu pun satu lagi phenomena..banyak baby perempuan yang lahir..lepas dpat je berita kakak saya dah deliver baby, mak dan ayah terus tempah tiket bas untuk je johor semata2 nak jaga kakak or anak dia yang lain,since yg 2nd tu masih kecil..saya terharu bila dengar mak dan ayah terlalu bersemngat..sanggup travel jauh2 dari penang ke johor,demi anaknya..itulah pengorbanan ibu dan ayah..dari situ,saya terfikir..mampukah saya jadi seperti mereka? walaupun mereka tidak berpelajaran tinggi, tapi cara mereka mendidik anak2, tunjukkan contoh yg baik, sy bersyukur..i love them..♥ ♥

0 comments: